DIXIT - painting a story: Creative storytelling with AI
Platforma: European School Education Platform (Twinspace)
Trvanie projektu: september 2024 - jún 2025
Základné informácie:
Tento projekt sa zameriava na rozvoj jazykových a digitálnych zručností pre študentov vo veku 13 až 15 rokov prostredníctvom populárnej kartovej hry DIXIT. Študenti budú pracovať v národných a medzinárodných tímoch, aby vytvorili jedinečné obrázky pomocou nástrojov AI a následne napísali príbehy v angličtine na základe vytvorených obrázkov. (Študenti majú použiť na vytvorenie obrázkov nástroje generatívnej AI a spoločne napíšu príbeh na základe vytvorených obrázkov – jedna krajina začne príbeh písať, potom ďalšia krajina pokračuje v príbehu a ďalšia príbej dokončí.)
Ciele projektu:
- Rozvíjať jazykové zručnosti v angličtine prostredníctvom kreatívneho písania a rozprávania.
- Zlepšiť digitálnu gramotnosť študentov pomocou nástrojov AI na generovanie obrázkov.
- Posilniť spoluprácu a komunikačné zručnosti v medzinárodných tímoch.
- Podporiť kritické myslenie a diskusné zručnosti prostredníctvom porovnávania a hodnotenia obrázkov.
Očakávané výstupy projektu:
- Zbierka originálnych obrázkov vytvorených nástrojmi AI.
- Súbor kreatívnych príbehov v angličtine.
- Elektronická kniha obsahujúca vytvorené obrázky a príbehy.
- Rozšírené jazykové a digitálne zručnosti študentov.
- Zvýšené povedomie o spolupráci a kultúrnej výmene medzi európskymi školami.
Kľúčové slová projektu:
IKT – nové technológie Web 2.0, rozvoj digitálnych zručností, rozvoj jazykových zručností, rozvoj komunikačných zručností, kolaborácia
Koordinátor projektu:
- Základná škola Benkova 34, NItra, Slovensko
PARTNERI PROJEKTU:
- RAKÚSKO: Aubrunnerweg 4, 4040 Linz, Rakúsko
- ČESKO: Základní škola a Mateřská škola Vranovice
- SRBSKO: Sejkina 21a, 11000 Belehrad
Naše prvé úlohy v projekte boli zamerané na:
- stanovenie pravidiel správania sa v online priestore - NETIKETA
- tvorbu LOGA PROJEKTU (hlasovania za zástupcu nášho tímu sa zúčastnili rodičia aj naši učitelia:)
- spoluprácu na vytvorení spoločnej medzinárodnej pohľadnice
- spoluprácu na vytvorení spoločného anglicko-slovensko-nemecko-česko-srbského slovníka
- účasť na prvom ŠTUDENTSKOM ONLINE MEETINGU 9.12.2024
Naši žiaci vytvorili na hodinách informatiky zaujímavé kreatívne logá v grafickom programe Canva. V hlasovaní rodičov a učiteľov sa víťazom za slovenský tím stalo logo Sačky Kinčiovej. Blahoželáme:)
Veľmi sme sa tešili na ďalšiu kolaboratívnu úlohu - vytvorenie dizajnu medzinárodnej pohľadnice. Navrhli sme štyri rôzne verzie a pomocou dotazníka sme vybrali pohľadnicu, ktorú sme poslali partnerským školám - na hodine angličtiny sme v tímoch napísali na pohľadnice pozdravy pre našich rovesníkov a netrpezlivo sme čakali aj na pozdravy pre nás od ostatných projektových tímov.
Veľmi nás zabavila práca na medzinárodnom slovíku s témou pošty. V Canve sme doplnili obrázky a pomocou programu NEW ADOBE sme nahrali animovaných avatarov, ktorých sme nahovorili v angličtine a slovenčine. Bola to fakt zábava:)
V pondelok 9.12.2024 sa uskutočnil prvý študentský online meeting. Zúčastnili sa všetky partnerské školy a meeting sme si naozaj užili. Dozvedeli sme sa zaujímavé informácie o krajinách projektových partnerov, zahrali sme si vedomostný kvíz KAHOOT (víťazom sa stal náš Lukáš Vajsábel), zvolili sme si LOGO PROJEKTU (vyhral návrh našej Sašky) a potom sme spoločne vyplnili dotazník zameraný na využívanie umelej inteligencie, ktorú budeme potrebovať v ďalšom priebehu nášho projektu.
Druhá časť projetu je zameraná na generovanie obrázkov pomocou nástrojov umelej inteligencie. Inšpiráciou budú učiteľmi vybrané karty zo spoločenskej hry DIXIT.